امارات موبايل

امارات موبايل
اعتباری که بی ادعا همچنان معتبر است 
قالب وبلاگ
نويسنده

برای چندسال موبایل های آندرویدی با صفحه نمایش های بزرگ و در حدود ۵اینچی به فروش میرسیدند اما اپل بیشتر بر روی اندازه کوچکتر و راحتی استفاده با یک دست تمرکز کرده بود و درنتیجه با وجود مشخصات قدرتمند iPhone 5S اما در زیر ویترین پرچم داران کوچکترین موبایل به حساب می آمد که البته این مسئله منجر به محدودیت هایی نیز میشد و نمیتوانست کاربرانی را که به صفحه نمایش بزرگتر علاقه بیشتری نشان میدادند را به خود جلب کند و بهمین علت امسال اپل تصمیم به تحولی در طراحی خود گرفت و اندازه موبایل خود را بزرگتر کرد و دو مدل ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی را به بازار معرفی و عرضه کرد.

هردو مدل آیفون های جدید دارای صفحه نمایش بهتر و بزرگتر در مقایسه نسل های پیشین میباشند و باعث میشوند تا بعد از کار کردن با آنها صفحه و اندازه iPhone 5S کمی کوچک به نظر برسد و میتوان گفت انتخاب میان iPhone 6 و iPhone 6 Plus کمی سخت به نظر میرسد چراکه هر دو مدل مشخصات بسیار نزدیک بهم دارند و iPhone 6 بجز اندکی تفاوت در برخی قابلیت ها بسیار شبیه به مدل Plus است. البته وقتی دو مدل را در دست بگیرید iPhone 6 حس بهتری دارد، اندازه مناسب تری دارد و کار کردن با یک دست آسان تر است، آیفون۶ نازک است، ظریف است و عملکرد فوق العاده روان و سریعی دارد و بسیاری از قابلیت هایی که به آنها احتیاج دارید را در اختیار شما قرار میدهد و البته در مقایسه با ۶ Plus از طول عمر باتری کمتری برخوردار است و لرزش گیر اپتیکال در دوربین آن به چشم نمیخورد که باعث میشود تا انتخاب بین دو مدل سخت تر شود.

 

 

طراحی

 

یک موبایل بزرگ که شاید چندان هم بزرگ احساس نشود، اگر مدل سال گذشته ی Moto X را در دست گرفته باشید متوجه منظور از این حرف میشوید، لبه های صفحه نمایش و قطر موبایل بسیار کم است و اندازه آن در دست چندان بزرگ احساس نمیشود. طراحی آیفون جدید کمی بزرگ تر و متفاوت از مدل های قبلی احساس میشود و شاید شما را بیاد HTC One M8 بیندازد اما در هر صورت باز هم اپل است و طراحی خاص خود را دارد، اپل در طراحی مدل جدید خود بیشتر از iPod و iPad الهام گرفته است، لبه های گرد، قطر کم و طراحی ظریف آن بیشتر شبیه به یک iPod Touch 5 بزرگ به نظر می آید و البته با پیشرفت هایی در طراحی برای مثال لبه های صفحه نمایش با حالتی منحنی به بدنه ی فلزی متصل میشود که باعث میشود تا حس بهتری در حین کار با دستگاه داشته باشید و لبه های تیزی که در آیفون های قبلی دیده میشد کاملاً از بین رفته است.

 


 

آیفون جدید براحتی در دست جا میگیرد و حس خوبی دارد و پشت و روی صاف، صیقل و راحت است، البته شاید قطر بسیار کم آن کمی استرس زا باشد و ترجیح دهید آنرا در یک قاب محافظ قرار دهید تا خیالتان آسوده باشد. همچنین در پشت آیفون نیز مانند iPod Touch 5th Gen. لنز کمی برآمده است که ممکن است برای قرار دادن موبایل روی میز کمی نگرانی داشته باشید اما میتوان گفت شیشه ی Sapphire روی لنز میتواند این نگرانی را رفع کند و آسوده خاطر باشید.

 


 

دکمه های تنظیم صدا که پیش از این بصورت دایره ای شکل بودند کمی درازتر شده اند و بیشتر شبیه به طراحی کلیدهای آیپد و آیپاد شده است و همچنین کلید پاور نیز از بالای دستگاه به کنار دستگاه و بالای خشاب سیم کارت منتقل شده است که به نظر میرسد برای موبایلی با این ابعاد این جابجایی مناسب بوده است و استفاده از این کلید در مقایسه با وقتی بالای موبایل بوده است راحت تر است.

 


 

دکمه Home موبایل نیز همانطور که در iPhone 5S دیده شده بود بصورت دایره ای شکل در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است که مجهز به حسگر اثر انگشت نیز میباشد و از عملکرد فوق العاده ای برخوردار است و اغلب اوقات شما تنها با کلیک کردن بر روی دکمه هوم از صفحه قفل دستگاه عبور کنید و براحتی از موبایل خود استفاده کنید، همچنین در آیفون جدید استفاده های شما از TouchID افزایش یافته است و شما میتوانید با استفاده از قابلیت NFC از امکانات Apple Pay نیز استفاده کنید و همچنین در iOS 8 اپل امکان استفاده از این حسگر را به برنامه های کاربردی نیز داده است و برنامه های مختلف میتوانند بعنوان رمز عبور برنامه از اثر انگشت شما استفاده کنند.

 


 

اگر بخواهیم یک ایراد برای ایفون۶ بیان کنیم حاشیه زیاد آن در بالا و پایین صفحه نمایش است که در مقایسه با بسیاری از موبایل های آندرویدی بزرگتر به نظر میرسد، یعنی iPhone 6 با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچ اندازه ای در حدود آندرویدهای ۵اینچی دارد که خود به نوعی یک مشکل به حساب می آید بطوریکه اگر شما آیفون را در کنار Moto X 2013 با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی و نکسس۵ که از صفحه نمایش ۵ اینچی برخوردار است قرار دهید آیفون از نظر ابعاد به نکسس نزدیک تر است. اما ممکن است روزی این حاشیه کمتر بشود؟ در پایین موبایل این فضا برای TouchID لازم است اما در بالای دستگاه شاید جانی ایو بتواند با طراحی نامتقارن کنار بیاید.

 


 

آیفون ۶ نیز دوستدار کار با یک دست است و همانطور که در مدل ۶ پلاس هم دیده بودیم از قابلیت Reachability پشتیبانی میکند و تنها با دوبار لمس کردن دکمه هوم نیمه ی بالایی صفحه نمایش پایین میاید تا براحتی گزینه هایی که چندان در دسترس نیستند در دسترس شما قرار بگیرند و آنها را انتخاب کنید.

 


 

صفحه نمایش

 

آیفون ۶ از یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی برخوردار است که شاید در مقایسه با مدل های پیشین اپل کمی بزرگ به نظر برسد اما در مقایسه با موبایل های آندرویدی کوچک است مخصوصاً در سال جاری که به نظر میرسد آندرویدی ها وارد محدوده ی ۵ اینچی شده اند.

 

اما از نظر کیفیت ایفون همیشه یک صفحه نمایش فوق العاده را به کاربران خود ارائه میکند که هم از نظر کیفیت رنگ و هم از نظر روشنایی و زاویه دید رضایت کاربران خود را تضمین میکند و میتوان گفت آیفون اگر بهترین صفحه نمایش را در میان موبایل های بازار در اختیار نداشته باشد اما از بهترین صفحه نمایش های بازار برخوردار است.

 


 

از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی جالب است که به نظر میرسد آیفون به عدد ۳۲۶ppi علاقه خاصی نشان میدهد و در آیفون ۶ نیز به همان نسبتی که اندازه صفحه نمایش بزرگتر شده رزولوشن آن نیز به ۷۵۰*۱۳۴۴ پیکسل افزایش پیدا کرده است و باز هم همان تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi را به کاربران ارائه میکند اما از نظر کیفیت هم بهبودهایی به چشم میخورد و در مقایسه با iPhone 5S از کیفیت بهتری برخوردار است و همانطور که در بررسی آیفون ۶پلاس نیز اشاره شد صفحه نمایش نسل جدید آیفون بهتر از بهتر است. همچنین از دیگر تفاوت هایی که بزرگتر شدن موبایل بهمراه دارد بیشتر شدن تعداد ایکون هایی که در صفحه نمایش قرار میگیرند و بجای قرار گرفتن ۴*۵ آیکون ها یک ردیف اضافه شده و بصورت ۴*۶ قرار میگیرند و ۲۰ آیکون در هر صفحه به ۲۴ آیکون در هر صفحه افزایش پیدا کرده است.

 


 

از آنحایی که نسبت صفحه نمایش تغییری نکرده است در نتیجه میتوان گفت برنامه های اپ استور هم مشکلی با رزولوشن جدید ندارند و علی رغم بعضی برنامه ها که در iPhone 6 Plus بایستی بروزرسانی شوند و محدوده های مشکی در برنامه دیده میشود اما در iPhone 6 تمام برنامه ها بخوبی و بدون هیچ بخش سیاهی اجرا و نمایش داده میشوند، همچنین میتوان گفت صفحه نمایش آیفون برای خواندن نیز لذت بخش است و آیفون۶ با صفحه نمایش بزرگتر خواندن را لذت بخش و راحت تر نیز کرده است.

 


 

آیفون ۶پلاس از رزولوشن و تراکم پیکسلی بهتری در مقایسه با آیفون۶ برخوردار است و این نکته وقتی دو موبایل را در کنار یکدیگر قرار میدهید مشهودتر است اما در هر صورت بزرگتر هم هست و شاید این نکته ای باشد که ۶ را به ۶پلاس ترجیح دهید.

 

پردازش، عملکرد و باتری

 

موبایل های تا چه اندازه لازم است سریع باشند؟ چیپست سال گذشته ی اپل یعنی A7 به طرز سرسام آوری سریع به نظر میرسید واما امسال چیپست A8 از آن هم سریع تر است و به نظر میرسد این سیر صعودی هیچگاه تمایلی به استراحت و ایستادن ندارد و همیشه در حال حرکت است هرچند گاهی آهسته تر و گاهی هم سریع تر. چیپست A8 در مقایسه با نسل پیشین خود یعنی A7 حدود ۲۵درصد افزایش در سرعت و ۵۰درصد افزایش در پردازش گرافیکی را داراست که در زیر میتوانید نتایجی از بنچمارک های آیفون نسل جدید را با نسل قدیم و البته برخی پرچم داران آندرویدی را مشاهده کنید:

 


 

از نظر باتری نیز میتوان گفت ظرفیت باتری iPhone 6 در مقایسه با iPhone 5S افزایش یافته است اما در هر صورت رزولوشن و اندازه صفحه نمایش نیز افزایش یافته است و در نتیجه مصرف باتری موبایل هم بالا رفته است و میتوان گفت از نظر طول عمر باتری iPhone 6 عملکردی مشابه با آیفون سال گذشته دارد و شما با استفاده عادی و روزمره میتوانید تنها با یک بار شارژ کردن موبایل خود در حدود ۲۰ ساعت از موبایل خود استفاده کنید.

 

 

 

وربین

 

وحالا به قسمتی میرسیم که انتظار داریم پیشرفت های یک سال گذشته را در دوربین موبایل خود احساس کنیم و میتوان گفت بیشترین تغییر را در قسمت فکوس موبایل شاهد هستیم. دوربین iSight با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و فلش هوشمند همان اعداد و نکاتی هستند که در مدل سال گذشته مشاهده کردیم اما فکوس در هر دو حالت فیلم و عکسبرداری بهبود یافته است و بیشترین تاثیر آنرا وقتی احساس میکنید که ایفون شما دیگر عکس خارج از فکوس ثبت نمیکند و عملکرد فکوس بسیار سریع تر و بهتر انجام میگیرد.

 


 

در زیر نیز میتوانید نمونه هایی از تصاویر گرفته شده با دوربین این موبایل را مشاهده کنید:

 


 


 

حرف آخر

 

استیو جابز روزی با اقتدار گفت “هیچ کس موبایل بزرگ نمیخرد” شاید خودش هم در آن لحظه فکرش را نمیکرد که اینگونه ورق برگردد و نیاز بازار تغییر کند و طراحان و مدیران اپل اینگونه اعتقادات و نظرات جابز را نادیده بگیرند و تسلیم نیاز بازار شوند که البته شاید این مسئله تا حد نسبتاً خوبی برای شما کاربران مناسب بوده باشد و باعث شده تا در عین اینکه از یک سیستم عامل بسیار خوب و موبایلی با عملکرد فوق العاده روان استفاده میکنید از صفحه نمایش بزرگ نیز لذت ببرید و حتی این مسئله بدین شکل است که شما حق انتخاب دارید و بسته به نیازتان میتوانید موبایلی بزرگ یا بزرگ تر را انتخاب کنید که در نوع خود جالب توجه است و اما درباره ی iPhone 6 میتوان گفت شاید در نگاه اول خبری از آن آیفون همیشگی نباشد و آن فریبندگی را در مقایسه با مدل های قبلی نداشته باشد اما باز هم آیفون است و وقتی کمی با آن کار کنید نظرتان تغییر میکند. هرچند مشکلاتی مانند حاشیه زیاد بالای صفحه نمایش نکته ای در طراحی بود که شاید میتوانست بهتر باشد و باعث شود موبایل کوچکتر به نظر برسد و همچنین باتری آن نیز انتظار میرفت عملکرد بهتری در مقایسه با iPhone 5S نشان دهد که اینطور نبود اما ابعاد مناسب، صفحه نمایش فوق العاده، دوربینی فراتر از انتظار یک موبایل و عملکردی بسیار روان را میتوان از نقاط مثبت iPhone 6 بیان کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ چهار شنبه 11 / 3 / 1394برچسب:, ] [ 13:22 ] [ اميداحمدي ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبسایت

امارات موبايل = اعتباری که بی ادعا همچنان معتبر است، فروش انواع گوشی به صورت عمده و خرده، نمایندگی شرکت های دیمو-جی ال ایکس و تیک سل، فروش سیم کارت همراه اول و ایرانسل، فروش انوع وسایل جانبی به صورت عمده و خرده
موضوعات وبسایت
آرشيو مطالب
امکانات وبسایت